Daugelis marketingistų, komercijos vadovų, įmonių savininkų ir direktorių dažnai susiduria su firmos reklamavimosi klausimu. Dažnas vadovas supranta, kad įmonės sėkmingą gyvavimą įtakoja ne tik profesionalūs darbuotojai, aukšta paslaugų kokybė ar konkurencingos kainos. Visa tai, be abejo, svarbu. Bet įdėtos pastangos gali nueiti šuniui ant uodegos, jeigu apie jas niekas nežinos. O ypač potencialūs klientai.

Lietuvoje vis dar labai populiarūs tradicinės reklamos kanalai : reklama spaudoje, radijuje, televizijoje, ant autobusų, automobilių, reklaminiai stendai, plakatai, skrajutės. Bene didžiausią reklamos pyrago dalį atsiriekia televizija.

Lietuvoje interneto reklamos rinka auga kiekvienais metais jau gerą dešimtmetį, o internetas yra vienas greičiausių pasaulyje. Visgi, pagal jos paplitimą atsiliekame nuo savo kaimynų, jau nekalbant apie didžiąsias vakarų Europos šalis. Štai vakaruose, situacija yra kitokia. JAV internetinė reklama pagal pardavimus jau yra aplenkusi televizinę reklamą, Didžiojoje Britanijoje TV ir WEB reklamos pardavimai – apylygiai.

Galėtumėm sakyti, kad lietuviai yra konservatyvesni, labiau prisirišę prie savo įpročių. Arba kad į Lietuvą naujovės ir tendencijos visad ateina vėliau. Bet šiame straipsnyje apie tai nekalbėsime. Juk galimos ir kitos priežastys – šalies dydis, perkamoji galia, vartotojų mentalitetas ir kt.

Šiame straipsnyje noriu pakalbėti apie du reklamos kanalus ir jų privalumus bei trūkumus. Tikiuosi, kad šis palyginimas kažkam padės apsispręsti, kokia linkme eiti toliau.

Televizija. Privalumai.

 

Šiuo metu televizija Lietuvoje turi patį didžiausią auditorijos pasiekiamumą. Negano to, televizija pasiekia daugiausiai demografinių vienetų. Ir iš tikrųjų, televizorių įsijungia tiek jaunas, tiek pagyvenęs, tiek mieste, tiek kaime. Taip pat neteko girdėti, kad turtingesni piliečiai žiūrėtų mažiau televizijos, nei mažiau pasiturintys. Ar kuri nors lytis labiau ignoruotų televiziją lyginant su kita. Žiūri ją ir vieni ir kiti. Tiesiog renkasi skirtingas laidas.

Žiūrint i tolimesnę perspektyvą, tikrai nemanau, kad televizija išnyks. Greičiausiai ji išliks tokia pat populiari kaip ir dabar. Tiesiog turėtų keistis pati žiūrėjimo forma – televizija persikels į kompiuterius, planšetes, išmaniuosius telefonus. Gal būt netgi į išmaniuosius laikrodžius. Ta tendencija jau matoma šiandien. Pavyzdžiai – didžiųjų Lietuvos kanalų ėjimai – TV3 Play ir LNK Go. Televizijos perkėlimas į internetą – geras žingsnis, dalis jaunimo auditorijos eina paskui jį.

Televizija. Trūkumai.

Jau kurį laiką yra madinga ne tik nevalgyti mėsos bet ir nežiūrėti televizoriaus. Tas, be abejo, įtakoja auditorijos susitraukimą, ypač didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Tampa sunku per televiziją pasiekti jaunąją kartą, nes ji nespėja su jaunimu. Vidutinio amžiaus žmonės trendų vaikosi mažiau, bet čia iškyla kita problema – išsilavinę, aukštas pajamas gaunantys 30-45 metų vyrai ir moterys neberanda televizijoje nieko įdomaus. Intelektualesnės laidos turi mažesnę auditoriją, sulaukia menko reklamos užsakovų dėmesio, dėl to degraduoja ir miršta. Todėl suprastėjusi TV tinklelio kokybė gena šiuos vartotojus nuo televizijos dėžių prie kompiuterių dėžių.

Per TV reklamas žiūrovai perjungia kanalus, eina užkąsti, atsigerti, parūkyti ir į tualetą. Kas nori mokėti pinigus už tai, kad per tavo reklamą vartotojas sėdi tualete?!

Be viso to, reklama televizijoje yra brangi ir gan sunku nustatyti investicijų grįžtamąjį ryšį.

Youtube. Privalumai.

Youtube turi daug dinamiškumo. Namie vaizdelius gali žiūrėti planšetėje, lauke – per išmanųjį telefoną, o darbe (lai nesupyksta darbdaviai) – kompiuteryje. Nors daug kas sako, kad reklama Youtube nervina, reklaminius klipus peržiūri apie 5% internautų. Aišku, jie turi būti kažkuo “kabinantys“. Sistema reklamdaviui yra sąžininga – jeigu interneto lankytojas neperžiūri klipo nei 30 sekundžių, tai ir nemoka už peržiūrą. Jeigu peržiūri – sumoka apie vieną euro centą. Pats reklaminis vaizdelis nebūtinai papuola į bendrą reklamų katilą, o gali būti atrenkamas kam rodyti pagal tematikas, raktinius žodžius, amžių, lytį, vietą. Visa tai daroma tam, kad žiūrėdamas Youtube verslo seminarą, nematytum reklamuojamų Angry Birds žaidimų. Galima matyti detalias ataskaitas už ką mokami pinigai ir ką už juos gauni.

Youtube. Trūkumai.

Internete populiarėja programos, blokuojančios reklamų rodymą, tame tarpe ir Youtube. Visa laimė, kad mokama už peržiūras. Nors pačios peržiūros kainuoja pigiai, klipo gamybai galime išleisti apvalią sumelę. Nesinori reklamuotis su neatraktyviu klipu. Norisi pasirodyti iš geriausios savo pusės. O geras klipas ir kainuoja gerai. Džiaukitės tie, kas turite draugų ar giminaičių klipų kūrėjų.

Youtube yra populiarus tarp jaunimo ir vidutinio amžiaus žmonių. Kiekvieną jauną klientą galima užsiauginti. Tai tiesa, bet daugelis jaunimo turi mažesnes pajamas, o reklamos užsakovai nori rezultatų čia ir dabar. Tiems, kas orientuojasi į vyresnę publiką – pagauti ją per Youtube gali pasisekti ne iš karto.
Taip pat skaitykite :
Kaip nustatyti ar mano svetainė yra draugiška mobiliesiems
Nemokamos veiksmingos marketingo priemonės naujam arba smulkiam verslui
Populiarinkite savo turinį per el. pašto parašą
Mokamos už paspaudimus reklamos pliusai ir minusai
Ką daryti, kad lankytojai nepabėgtų iš jūsų svetainės per 15 sekundžių?
Google panda algoritmas gali būti ir draugas ir priešas

Įrašyti komentarą

Problems in later life which you might have booking with regards to purchasing a replica observe. This specific industry does not have a strong reputation. Many people feel that duplicate wrist watches are only able to be seen with this report layer wallet of man straight down the allee. Even so, that can not be more mistaken. richard mille replica navitimer watch duplicate are made to the very same specifications and also fine detail because genuine article. You would have to really scrutinize timepieces side-by-side to also take note of the slightest big difference. In reality, also a specialist might have difficulties critical the Breitling Navitimer replica from the unique.
Call Now Button