Reklamos Terminų žodynas

Skaitmeninio marketingo terminų žodynėlis

 


 

  • Konversija – naudingų veiksmų atlikimas interneto svetainėje. Pagrindiniai naudingi veiksmai tinklapyje : prekės įdėjimas į krepšelį, pirkimas elektroninėje parduotuvėje, užklausos formos užpildymas, elektroninio laiško atsiuntimas, užėjimas į skiltį Kontaktai, tam tikra svetainėje praleisto laiko trukmė per apsilankymą. Konversijų tikslus nusistatę puslapių savininkai gali sekti, kokia dalis paspaudimų yra konvertuojami ir pagal tuos duomenis optimizuoti savo tinklapius.

 

  • Analitikas – Google Analytics programa, kuri yra susiejama su interneto svetaine ir duoda daug naudingos informacijos. Analitike matomas puslapio lankomumas, populiariausi raktažodžiai, iš kur ateina srautas į svetainę, atmetimo rodiklis, praleidžiamas laikas svetainėje, peržiūrėtų puslapio skilčių skaičius per apsilankymą, konversijos ir daug kitos informacijos.

 

  • Adsence – tai Google programa, kurią puslapių savininkai gali įsidiegti į savo tinklapius. Įsidiegus, svetainėje išskiriama pozicija Google reklamai.  Joje yra rodoma skirtinga banerinė reklama. Už kiekvieną paspaudimą svetainės savininkas gauna tam tikrą sumą pinigų. Paprastai reklama yra rodoma pagal tematikas. Pavyzdžiui, tinklapyje apie automobilius, kuris įsidiegęs Adsence, bus rodoma automobilinių tepalų ar padangų banerinė reklama.

 

  • Baneris – tai reklaminis skydelis, matomas interneto puslapiuose. Baneriai būna skirtingų išmatavimų, formų. Dažniausiai būna kvadrato ar stačiakampio formos. Baneriuose dažnai matomos prekių nuotraukos, reklaminiai šūkiai, pasiūlymai, akcijos, skatinimas atlikti veiksmus – užeiti į svetainę ar fizinę prekybos vietą. Paprastai nuspaudus ant banerio, atsidaro užsakovo internetinis puslapis, nukreipiantis į skiltį, susijusia su informacija baneryje.

 

  • Sloganas – yra reklaminis šūkis. Sloganai yra kuriami konkrečioms kompanijoms arba prekiniams ženklams. Reklaminis šūkis sukuria asociaciją su preke ar įmone. Arba atvirkščiai, prekė yra susiejama su reklaminiu šūkiu.

 

  • Bidas – yra maksimalus mokestis už paspaudimą. Jis yra naudojamas Google Adwords reklaminėse kampanijose, nustatant maksimalų bidą kiekvienam raktiniam žodžiui. Nustačius maksimalų mokestį už paspaudimą, raktinis žodis dalyvauja virtualiame Google aukcione, kaskart vykstant paieškai.

 

  • Kokybės balas – dar naudojamas angliškas atitikmuo –Quality Score. Besireklamuojant Adwords, paskyroje kiekvienas raktažodis turi savo kokybės balą. Balai gali būti nuo 0 iki dešimties. Kuo aukštesnis kokybės balas – tuo, tikėtina, bus mažesnė kaina už paspaudimą, arba, už tą pačią kaina bus galima turėti aukštesnes reklamines pozicijas, kuriuos galės sugeneruoti didesnį lankytojų srautą. Konkrečias reklamines pozicijas apsprendžia AdRank.

 

  • AdRank – lietuviškai vadinasi Skelbimo reitingas. AdRank yra apskaičiuojamas padauginus mokestį už paspaudimą (Bidą) iš Kokybės balo. Skelbimo reitingas apsprendžia, kurioje pozicijoje bus rodoma mokama Google Adwords reklama – TOP-3 viršuje, dešiniajame šone, apačioje ar apskritai nebus rodoma.

 

  • Responsive dizainas – tai internetinių svetainių savybė prisitaikyti prie mobiliųjų įrenginių ekranų. Svetainė su responsive dizainu bus patogi naudoti tiek įprastais staliniais ar nešiojamaisiais kompiuteriais, tiek išmaniaisiais telefonais ar planšetėmis.

 

  • CPC – cost per click arba mokestis už paspaudimą. Tai yra mokamos reklamos būdas, kai mokama ne už parodymus ar laikotarpį, o tik už paspaudimus. Beveik visos Google reklamos priemonės taiko būtent tokį apmokėjimo būdą.

 

  • CTR – click through rate – reiškia parodymų ir paspaudimų santykį. Jis turėtų būti kuo aukštesnis, kadangi tiesiogiai įtakoja kokybės balą. Jeigu CTR yra aukštas,reiškia žmonės dažnai jį spaudžia, tad Google algoritmai reklaminį skelbimą vertina kaip išsamų ir įdomų vartotojams. Vidutinis CTR dažniausiai būna 10-15%.

 

  • Organinė paieška – tai natūralūs Google paieškos rezultatai. Jie yra matomi įvedus raktinius žodžius visuose paieškos rezultatų puslapiuose. Dažnai yra apibūdinami ne kaip mokami rezultatai.

 

  • Adwords – tai reklaminiai skelbimai Google paieškos rezultatuose. Jie yra rodomi puslapio viršuje (trys pozicijos), dešiniajame šone arba puslapio apačioje(aštuonios pozicijos). Adwords reklaminiai skelbimai yra rodomi įvedus norimus raktinius žodžius paieškoje. Adwords atpažinti galima pagal kita spalva išskirtą foną arba prierašą geltoname fone Skelb.

 

  • Landing page – tai yra internetinio puslapio skiltis, į kurią nukreipia reklaminis skelbimas. Tarkime, internetinė parduotuvė, kuri parduoda viršutinius drabužius, reklamuojasi su raktažodžiu Vaikiškos striukės. Nuspaudus tokį skelbimą, jis nukreipia i Vaikiškų striukių tinklapio skiltį.

 

  • Titulinis puslapis – tai yra pradinis internetinės svetainės puslapis. Skirtingoms prekėms aprašyti ir pavaizduoti, paprastai naudojami atskiri Landing page. Pasitaiko svetainių, kurios turi tik titulinį puslapį.

 

  • Google botai – arba kitaip, Google robotai yra programiniai algoritmai, kurie kasdien skenuoja interneto tinklapius, vertina juos ir reitinguoja paieškos sistemai. Nuo jų priklauso kokiose Google paieškos pozicijoje bus metamas vienas ar kitas puslapis. Šiuo metu yra žinomos trys Google botu programos : Penguin, Panda ir Hummingbird.

 

  • Raktinis žodis – tai vieno ar kelių žodžių kombinacija, dažniausiai apibūdinanti prekės, paslaugos, prekinio ženklo, įmonės ar kito paieškoje ieškomo dalyko pavadinimą. Raktiniai žodžiai yra vedami į Google paiešką, kai vartotojas ieško informacijos.

 

  • Bounce rate – tai yra puslapio atmetimo rodiklis. Bounce rate yra fiksuojamas tokiu atveju, kai vartotojas, užėjęs į svetainę, joje daugiau nenaršo ir išeina iš svetainės. Jis gali eiti į kitą svetainę arba sugrįžti į Google paiešką. Patrauklių, informatyvių svetainių atmetimo rodiklis būna mažas.

 

  • ROI investicijų grąža – grįžtamojo ryšio ekvivalentas. Paprastai ROI yra skaičiuojamas nustatant išlaidas reklamai ir suskaičiavus pajamas, gautas iš klientų, kurie pirko atėję per reklamą.

 

  • Viral reklama – tai virusinė reklama, kuri vartotojams yra patraukli, įdomi ir jie dalinasi ta reklama tarpusavyje. Viral reklamos išskirtinumas tas, kad už jos transliavimą atskirai nėra mokama. Patys vartotojai dalinasi reklama kaip juokingu, naudingu, informatyviu ar šiaip įdomiu vaizdeliu. Tokiu būdu reklama greitai plinta socialiniuose tinklapiuose, Youtube ar kitur.

 

  • Digital reklama – visa skaitmeninė arba, kitaip, internetinė reklama. Digital reklama gali turėti keletą skirtingų kanalų. Tokių kaip : reklama paieškos sistemose, mobiliosiose aplikacijose, žaidimuose, bloguose, naujienų svetainėse, socialiniuose tinkluose, specializuotose svetainėse ir kitur. Reklamos forma gali būti tekstinė ar vaizdinė (baneriai, video klipai).

 

Blogas apie digital reklamą

Dalinkis: