SEO: kas tai?

SEO – terminas, kurį turbūt yra girdėję visi internetines svetaines turintys asmenys. Tai – angliškų žodžių Search Engine Optimization trumpinys, kuris lietuviškai reikštų optimizavimą paieškos sistemoms. Statistika rodo, kad maždaug 98 procentai lietuvių naudojasi Google paieška, todėl labai svarbu pasirūpinti, kad pagal tam tikrus raktinius žodžius svetainė būtų randama kiek įmanoma greičiau. SEO optimizavimas padeda pritaikyti svetainę ne tik Google, bet taip pat ir Yahoo, Bing, Yandex, Rambler, Baidu bei kitoms paieškos sistemoms, todėl tai gali turėti teigiamą poveikį internetinės svetainės populiarinimui. Atliekant SEO optimizavimą visada yra svarbu laikytis tam tikrų taisyklių, nes būtent tai padės pasiekti pageidaujamų rezultatų. Taigi, ką svarbu žinoti apie SEO optimizavimą?

SEO kas tai

Kada gali praversti SEO optimizavimas?

Ši paslauga yra reikalinga kiekvienam, turinčiam internetinį puslapį, ir norinčiam, kad jo svetainė būtų pasiekiama kuo didesniam vartotojų skaičiui. Vis dėlto, tam tikrose situacijose toks pasirinkimas paprasčiausiai gali neatsipirkti (jei siūlomos gana specifinės prekės, apie kurias interneto vartotojai dar nieko nežino, ir t.t.) Vis dėlto, susisiekę su SEO paslaugas teikiančiais specialistais galėsite aptarti įvairias galimybes, ir tai padės priimti vienokį ar kitokį sprendimą. Pirmiausia visada rekomenduojama atlikti raktažodžių analizę, ir tai gali padėti išsiaiškinti, ar būtent SEO optimizavimas lems gerokai padidėjusį svetainės lankytojų srautą.

Darbus patikėkite patyrusiems specialistams

Kartais SEO optimizavimo darbus nusprendžiama atlikti patiems, tačiau vėliau gali paaiškėti, kad ne viskas yra taip paprasta, kaip pasirodė iš pirmo žvilgsnio. Kai siekiama paties geriausio rezultato, darbų atlikimą vertėtų patikėti šios srities profesionalams, tačiau prieš tai vertėtų išsiaiškinti, ką gali padaryti SEO specialistas, ir kas paprasčiausiai nėra jo valioje:
• SEO specialistas gali atlikti vidinį ir išorinį SEO auditą, nustatyti problemines svetainės vietas, ištaisyti SEO spragas internetinėje svetainėje, pagerinti svetainės pozicijas internetinėje paieškoje bei padidinti lankytojų srautą;
• SEO specialistas negali pagerinti svetainės reitingų vos per vieną naktį bei garantuoti, kad didesnis svetainės lankytojų srautas padidins konversijos rodiklius.

Kada gali praversti SEO optimizavimas

SEO metodai

Apie SEO specialistų atliekamus darbus pakalbėsime kiek vėliau, tačiau kol vertėtų aptarti, kokie SEO metodai gali būti taikomi – tikėtina, kad tai padės paprasčiau nuspręsti, kokią SEO agentūrą vertėtų pasirinkti:
• „Black hat“ – tai juodasis SEO, už kurio metodų naudojimą svetainei gali būti taikomos tam tikros sankcijos. Deja, kartais ši SEO optimizavimo metodika vis dar yra taikoma: pasirinkus šį būdą kuriami turinio dublikatai, svetainėje talpinami nematomi tekstai, perkamos nuorodos iš nuorodų fermų, nuorodos talpinamos automatiškai, ir t.t.;
• „White hat“ – tai baltasis SEO, kuris turėtų būti pavyzdiniu. Pasirinkus šį SEO optimizavimo metodą kuriamas originalus turinys, svetainėje talpinami tekstai, atitinkantys internetinės svetainės tematiką, didelis dėmesys yra skiriamas straipsnių kokybei. Vidinis SEO optimizavimas atliekamas tvarkingai (netalpinami nematomi tekstai), turinys yra kuriamas ne paieškos sistemoms, bet žmonėms;
• „Grey hat“ – tai pilkasis SEO optimizavimas, kuris nėra uždraustas, tačiau metodikos taikymas gali kelti tam tikrų įtarimų.

seo metodai

Vidinis SEO optimizavimas

SEO specialistai pirmiausia rekomenduoja pradėti nuo vidinio optimizavimo, o vėliau bus galima pereiti ir prie išorinio. Vidinį optimizavimą sudaro dvi pagrindinės dalys: tai – techninis ir turinio optimizavimas:
• Techninis SEO optimizavimas – tai svetainės kodo sutvarkymas pagal paieškos sistemų reikalavimus. SEO specialistai, atlikdami techninę optimizaciją, neretai randa meta duomenų dublikatų, 404 ir 500 klaidų, turinio dublikatų, ir t.t. Taip pat gana dažna klaida – pernelyg ilgas svetainės krovimasis, kurį patyręs SEO specialistas tikrai nesunkiai pavers greitesniu;
• Turinio optimizavimas – tai unikalaus turinio kūrimas. Šiame etape svarbu sukurti unikalius meta duomenis, atlikti prekių ar paslaugų aprašymus ir patalpinti tokius tekstus, kurie gali būti aktualūs interneto vartotojams. Svarbiausia yra tai, kad turinys būtų nenukopijuotas iš kitų internetinių svetainių, nes priešingu atveju bus paprasčiausiai padaroma meškos paslauga.

Išorinis SEO optimizavimas
Išorinis SEO optimizavimas blogas

Išorinis svetainės optimizavimas paieškos sistemoms padeda didinti internetinio puslapio reputaciją ir jo autoritetą, kuris priklauso nuo išorinių veiksnių. Pavyzdžiui, Google naudoja Pagerank (PR), kuris kiekvieną internetinę svetainę priskiria tam tikram rodikliui (aukščiausias įvertinimas – 10, žemiausias – 0). Anksčiau kiekvienas internetinės savininkas turėjo galimybę pasitikrinti puslapio Pagerank naudodamas įvairius įrankius, tačiau šiandien tokios galimybės jau nebėra: Google šių rodiklių jau nebeskelbia, todėl įrankių nustatomi rodikliai yra pasenę ir neaktualūs. Vis dėlto, šiandien SEO specialistai naudoja kitus įrankius svetainės autoriteto nustatymui: vienas jų – MozRank, kuris padeda nustatyti svetainės DA (Domain Authority) ir PA (Page Authority). Šiuos rodiklius gali padėti pagerinti kokybiškų atgalinių nuorodų talpinimas (pavyzdžiui, kokybiški svetainių katalogai, su tam tikra sritimi susiję internetiniai puslapiai, ir t.t.) Nors kartais vis dar manoma, kad itin didelis nuorodų skaičius visada lemia geresnį rezultatą, tačiau tai nėra tiesa. Pernelyg didelis atgalinių nuorodų skaičius (ypatingai tada, kai svetainė dar yra visai nauja) gali kelti tikrai nemažų įtarimų, todėl nuorodų talpinimas turi būti atliekamas labai atsargiai. Pirmiausia visada vertėtų pasidomėti, kokie yra atgalinių nuorodų svetainių rodikliai, ir tik tuomet pasvarstyti apie jų talpinimą. Jei pasirenkami anksčiau minėto „White hat“ SEO metodai, tokiu atveju galima tikėtis tikrai gerų rezultatų, tačiau jų reikės šiek tiek palaukti.

Kokių rezultatų galima tikėtis?

Visuomet siekiama, kad pagal tam tikrus raktinius žodžius svetainę pavyks iškelti į kuo aukštesnes paieškos sistemų pozicijas, tačiau gana dažnu klausimu tampa tai, kokių rezultatų bus galima tikėtis. Įdomu tai, kad pirmoje pozicijoje atsiradusios internetinės svetainės perima maždaug 60 procentų visų apsilankymų. Tai reiškia, kad tuomet, jei tam tikros raktinės frazės per mėnesį buvo ieškota 1000 kartų, maždaug 600 interneto vartotojų apsilankė būtent pirmoje pozicijoje esančioje svetainėje. Žinoma, pirmasis rastas rezultatas interneto vartotojus tenkina ne visada, todėl jie apsilanko ir žemesnėse pozicijoje esančiose svetainėse. Jei jūsų internetinis puslapis pagal tam tikrus raktinius žodžius atsidurtų pirmame paieškos puslapyje, per mėnesį sulauktumėte maždaug 10 procentų tam tikros raktinės frazės ieškojusių vartotojų. Deja, antrame ar dar tolimesniame puslapyje atsidūrusių rezultatų statistika yra gerokai liūdnesnė, todėl SEO nauda yra tiesiog neabejotina.

Kaip pasirinkti SEO specialistą?
seo specialistas

SEO paslaugas teikiančių įmonių rasime tikrai nemažai, todėl gali kilti klausimų, kurią bendrovę vertėtų pasirinkti. Visuomet yra svarbu tai, kad atliktas darbas garantuotų kiek įmanoma geresnius rezultatus, todėl pravartu pasidomėti, kokius SEO metodus taiko specialistai, kokių rezultatų pavyko pasiekti atliekant kitų svetainių optimizavimą, ir t.t. Taip pat gana dažnais atvejais gali praversti ir vartotojų atsiliepimai, kurie padės susidaryti tam tikrą nuomonę apie teikiamų paslaugų kokybę.

SEO – nuolatinis procesas

SEO specialistai rūpinasi, kad svetainė būtų tinkamai įvertinta ne tik paieškos sistemos robotų, bet taip pat ir svetainės lankytojų. Būtent dė šios priežasties svetainei reikia nuolatinės analizės, periodiško testavimo, ir t.t. Pirmųjų rezultatų įprastai galima tikėtis jau po kelių mėnesių, o vėliau tereikės nesustoti gerinant svetainės rodiklius.

2 komentarai

Įrašyti komentarą

Problems in later life which you might have booking with regards to purchasing a replica observe. This specific industry does not have a strong reputation. Many people feel that duplicate wrist watches are only able to be seen with this report layer wallet of man straight down the allee. Even so, that can not be more mistaken. richard mille replica navitimer watch duplicate are made to the very same specifications and also fine detail because genuine article. You would have to really scrutinize timepieces side-by-side to also take note of the slightest big difference. In reality, also a specialist might have difficulties critical the Breitling Navitimer replica from the unique.
Call Now Button