Tinklaraštis arba blog‘as ilgą laiką buvo suvokiamas, kaip asmeninis internetinis dienoraštis, dažniausiai rašomas kažkokia konkrečia tema, pvz. kulinarija, kelionės, psichologija. Bet jau kuris laikas tinklaraščius mes matome ir įmonių svetainėse.

Tiesa, ne visada jie pavadinti tinklaraščiais ar blog‘ais. Šalia pagrindinių svetainės skyrelių galime sutikti tokius pavadinimus kaip: „Straipsniai“, „Idėjos“, „Naujienos“, „Įdomybės“ ir kt. Deja, labai dažnai šie skyreliai būna pustuščiai. Savininkai įtraukia juos į savo svetainę tik dėl to, kad dizaineriai ir programuotojais taip patarė, bet iš tiesų neturi nei laiko juos pildyti, nei prasmės tame nemato.

Tačiau skaitmeninės rinkodaros ir SEO specialistai tiesiog šaukia, kad įmonėms, o ypač pradedančioms, reikia blog‘o. Būtinai! Vis dar nežinote, kam? Štai 10 priežasčių.

  1. Tinklaraštis leidžia efektyviau išnaudoti raktažodžius

Visi žinome, kad žuviai pagauti reikia masalo, ir, žinoma, kuo daugiau meškerių užmesi, tuo daugiau žuvų pagausi. Masalas Google ir kitoms paieškos sistemoms – tai raktažodžiai – žodžiai, kuriuo žmonės rašo paieškos langelyje. Vadinasi, kuo daugiau tekstų talpinate, tuo daugiau raktažodžių juose atsiranda ir kiekvieną kartą skelbdami naują straipsnį savo tinklaraštyje, Jūs įmetate dar ir dar daugiau masalo Google‘ui.

  1. Tinklaraštis suasmenina verslą

Įprastuose svetainės skyreliuose klientas mato tik sausą informaciją: Jūsų paslaugų ar produktų sąrašą, įgyvendintus projektus, kontaktinę informaciją, formalų įmonės aprašymą. Bet šiais laikais, kai tokių pat ar labai panašių prekių ir paslaugų pasiūla yra itin didelė, ir jų kainos yra labai panašios, klientų dėmesį užkariauja ne produktai ir jų kainos, bet asmenybės, kurios tai parduoda.

Tai panašu į turgų, kur lygiais tokiais pačiais batais prekiauja dešimtys pardavėjų. Galiausiai nusiperkate juos ten, kur pardavėja gražiau šypsojosi, davė stiliaus patarimų, padėjo išsirinkti tai, kas tinka būtent Jums.

Pirkėjams yra įdomūs Jūsų darbo užkulisiai, žmonės, kurie prisiliečia prie projektų, emocijos su kuriomis visa tai yra kuriama.  Ir štai tinklaraščio tekstai bei reportažai iš Jūsų dirbtuvių, ofiso, klientų namų ar įmonės mokymų bei komandos formavimo stovyklų  yra puikus būdas tai atskleisti.

  1. Tinklaraščio tekstai – maistas Jūsų socialiniams tinklams ir naujienlaiškiams.

Dalintis įdomiais įrašais, paveikslėliais ar video socialiniuose tinkluose ir rinkti „laikus“, be abejo, šaunu, bet žinote, kas dar šauniau? Persivilioti lankytojus iš socialinių tinklų į savo asmeninę svetainę, kur jie ne šiaip paskaitys kažką įdomaus, bet dar ir pamatys Jūsų produktus ar paslaugas.  Taigi skelbdami savo naujienlaiškio nuorodas socialiniuose tinkluose Jūs padidinate srautą į savo svetainę.

Be to, periodiškai kurdami kokybiškus tinklaraščio straipsnius ir grupuodami juos kas 2-4 savaites, galite sukurti puikų, informatyvų ir kokybišką naujienlaiškį.

  1. Tinklaraštis padės sukurti autoritetingą įvaizdį savo srityje

Tinklaraštis yra vienas geriausių būdų pristatyti save kaip ekspertą. Atkleisdami gamybos procesą, darydami savo gaminių bandymus, perspėdami klientus į ką labiausiai reikia kreipti dėmesį renkantis tokią kaip Jūsų prekę ar paslaugą, Jūs parodote, kad neturite ko slėpti, dirbate „švariai“, todėl keliate pasitikėjimą Jumis.

  1. Tinklaraštis skatina lojalumą ir gerina konversijų rodiklius.

Konversija tai Jūsų pageidaujamas veiksmas iš svetainės lankytojų. Jums kaip savininkui, be abejo, svarbu, kad Jūsų nuorodą paspaustų kuo daugiau žmonių, bet dar svarbiau, kad jie tai darytų tikslingai, atliktų tam tikrą veiksmą Jūsų svetainėje pvz.: įsidėtų prekę į krepšelį, peržiūrėtų Jūsų kontaktus, parašytų Jums užklausą, užsakytų naujienlaiškį ir t.t. Konversijos rodiklis būtent tai ir rodo, koks procentas žmonių iš apsilankiusių pas Jus, padarė tą veiksmą, kurio Jūs iš jų tikėjotės.

Tą ypač gerai supranta perkantys Google Adwords reklamą, nes jie moka už paspaudimus. Jei lankytojai ateina į svetainę per mokamą už paspaudimus reklamą, bet neatlieka jokių konversijų, o tik iškart uždaro svetainės langą, tai yra ženklas, kad esama reklama traukia ne tą auditoriją, o pinigai už ją eina vėjais.

Tačiau kokybiškas tinklaraščio turinys pritraukia tuos žmones, kuriuos reikia, be to, jie sugrįžta į svetainę. Ateidami paskaityti naujų tekstų, jie tuo pačiu peržiūri Jūsų naujas prekes, pamato Jūsų akcijas ir gal net kažką įsigyja. Todėl bendrame lankytojų skaičiuje, konversijų procentas didėja.

  1. Tinklaraštis generuoja ateinančias (inbound) nuorodas

Nuorodos yra vienas svarbiausių SEO įrankių, o ypač galingos tos kurios veda iš kitų puslapių, dar vadinamos inbound nuorodomis. Kuo jų daugiau, tuo geriau, nes Google sistema supranta, kad jei jau Jūsų puslapio nuorodomis dalinasi kiti puslapiai, vadinasi jis gali būti naudingas, taigi reikia jį reitinguoti aukščiau, kad ir kiti naršytojai jį rastų.

Tačiau neturint blog‘o, sudominti kitus šaltinius, kad jie norėtų dalintis Jūsų informacija praktiškai nerealu. Tik skelbdami kokybišką naudingą ir įdomų turinį savo tinklaraštyje galite tikėtis, kad kiti blogeriai, tekstų rašytojai, žurnalistai, internetinių puslapių administratoriai ir redaktoriai pastebės Jus ir publikuos Jūsų tekstus pas save, cituos Jus ar įtrauks Jūsų nuorodas į savo straipsnius.

  1. Tinklaraštis padeda indeksuoti Jūsų svetainę pagal raktinių žodžių junginius (long-tail keyword)

Didelė dalis žmonių Google paieškoje veda ne raktažodžius, bet jų junginius ar net ištisus sakinius. Pvz.: kaip teisingai valyti veido odą, kokius tepalus pilti į automobilį, kokie blokeliai geriausi namo statybai.

Dėl didelės prekių pasiūlos šiuolaikiniai žmonės neskuba pirkti. Dažnas prieš kažką įsigydamas ieško informacijos, renkasi iš kelių alternatyvų, todėl savo užklausas paieškos sistemoje formuoja tokiomis ir panašiomis frazėmis,  O Google, savaime suprantama, jas suranda, ir tikrai ne prekių kataloguose ir ne įmonės aprašymuose, o būtent straipsniuose.

Taigi pagalvokite apie tai, kokius klausimus užduoda klientai, besirenkantys Jūsų prekę ar paslaugą, sukurkite tekstų atsakančių į juos, pildykite tinklaraštį ir taip sudarysite sąlygas klientams dar lengviau  Jus atrasti.

  1. Tinklaraštis leidžia surinkti daugiau kontaktinių duomenų

Daugiau vidinių puslapių Jūsų svetainėje – tai daugiau lankytojų atėjusių per internetinę paiešką, vadinasi daugiau komentarų, užklausų, „patinka“ paspaudimų, sekėjų, naujienlaiškio prenumeratų ir t.t. Jūs gaunate jų vardus, pavardes, socialinių tinklų paskyrų adresus, elektroninius paštus, galite matyti, kuo jie domisi, koks jų gyvenimo būdas. Tai yra, taip vadinami „šalti“ kontaktai – asmenys, kurie šiuo metu nieko neplanuoja iš Jūsų įsigyti, bet ilgainiui, priklausomai nuo to kaip tvarkysite jų duomenis, jie gali tapti realiais klientais.

  1. Tinklaraštis skatina diskusijas

Tinklaraštis suteikia verslui galimybę susisiekti su klientais ir besidominčiais Jūsų veikla. Tai lankytojams signalizuoja, kad Jūs esate atviras komentarams, visokioms reakcijoms, net kritikai. Iš verslo perspektyvos, suprasti, kas yra Jūsų potencialaus pirkėjo galvoje – tai neįkainojama dovana. Jūs galite išnaudoti šį dialogą, kad sužinotumėte papildomų dalykų apie savo klientą bei jo poreikius, ir pagal tai vykdytumėte tolesnę savo marketingo strategiją.

  1. Tinklaraštis verčia Jus „atsišviežinti“

Šviežumo faktorius taip pat puikus svetainės ženklas. Google labai mėgsta atnaujinimus, o ypač vykdomus reguliariai ir už tai parūpina aukštesnius reitingus. Pagal Google logiką, šviežias turinys, o ypač atnaujinamas sistemingai, yra aktualus, naujienų tipo, vadinasi jį reikia rodyti.

Na ir žinoma, kuo daugiau pas Jus straipsnių, tuo daugiau vidinių puslapių, vadinasi daugiau galimybių pridėti vidinių nuorodų, kas vėl gi – vienas svarbiausių kriterijų SEO optimizacijoje.

O kaip Jūsų įmonė? Ar ji turi savo tinklaraštį ir ar jį išnaudoja?

Įrašyti komentarą

Call Now Button