Vienas iš veiksmingiausių būdų padėti savo verslui vystytis yra svetainių optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). SEO – tai procesas, kurio metu vykdomi įvairiausi svetainės pakeitimai, skatinantys paieškos sistemas, tokias kaip Google, reitinguoti Jūsų svetainę kaip įmanoma aukščiau.

Raktažodžiai šiame procese yra pamatinis elementas:  savo svetainės optimizavimas pagal specialiai parinktus raktažodžius suteikia Jums galimybę būti atrastiems būtent tos auditorijos, į kurią esate nusitaikę.

Taigi, norėdami būti atrasti potencialių klientų, turite suprasti, kaip jie ieško informacijos paieškos sistemoje, kokius raktažodžius įveda paieškos laukelyje ir pagal tai kurti svetainės turinį. Su laiku, duomenų stebėjimas ir analizė leis Jums sudaryti geriausių raktažodžių sąrašą, bet pradžioje tikrai gali kilti klausimų, kurie iš raktažodžių labiau tinka Jūsų veiklai atrasti, o kurie mažiau.

Aptarkime keletą svarbių aspektų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį renkantis raktažodžius:

  1. Bendrieji tikslai

Prieš pradėdami sudarinėti savo startinį raktažodžių sąrašą trumpai pagalvokite, kodėl Jums apskritai reikalingas SEO. Dauguma kompanijų pasakytų, kad investuodami į SEO jie tikisi didesnio lankytojų srauto, o to pasėkoje didesnių pardavimų ir pelno. Bet iš tikrųjų savo tikslus reikėtų įvardinti konkrečiau, priklausomai nuo to:

  • kaip greitai tikitės sulaukti rezultatų. SEO – tai ilgas procesas, gali užtrukti visą mėnesį kol pastebėsite kažkokius teigiamus pokyčius. Jei norite procesą pagreitinti, Jums reikės paieškoti mažesnės konkurencijos ir didesnės paieškos apimties raktažodžių;
  • kiek siaura/plati auditorija yra ta, kurią norite pasiekti? Ar Jūs nusitaikę į labai specifinius klientus ar visgi Jums tinka plati žmonių grupė;
  • kokio tipo srauto Jūs tikitės? Ar norite supažindinti lankytojus su Jūsų produkcija/ veikla, ar norite jiems kažką konkretaus parduoti.
  1. Raktažodžių tipai pagal ilgį

Raktažodžiai gali būti:

  • trumpieji (bendriniai) arba
  • ilgieji (long tail keyword).

Trumpieji susideda dažniausiai iš 1-2 žodžių, jie nusako paieškos esmę, pvz. „mediniai langai“, „frontaliniai krautuvai“, „automobilio draudimas“, „natūrali kosmetika“. Tokie raktažodžiai atveda didelį srautą žmonių į svetainę, bet tais pačiais raktažodžiai lankytojus vilioja ir šimtai kitų, panašių į Jus įmonių, todėl jiems būdinga didelė konkurencija.

Ilgieji raktažodžiai – tai 3-5 žodžių junginiai, kur šalia bazinio raktažodžio atsiranda tam tikros detalės, tokios kaip įmonės lokacija, gaminio savybės ar kitos aplinkybės, pvz.: „makiažo kursai Kaune“, „pigiausias automobilio draudimas“, „mediniai langai kaina“, „natūrali kosmetika nuo raukšlių“. Atitinkamai tokie raktažodžiai pritraukia mažesnę auditoriją, bet ir konkurencija yra mažesnė.

Siekiant pritraukti į svetainę kuo daugiau lankytojų, orientuojantis vien į srautą, Jums padės trumpieji raktažodžiai, bet jei siekiate konkrečių tikslų: parduoti prekę arba informuoti vartotojus apie savo gaminius, kur kas labiau tiks ilgieji, detalieji raktažodžiai.

  1. Raktažodžių tipai pagal pobūdį

Jau kalbėjome, kad labai svarbu žinoti, kokie Jūsų tikslai – pardavimas ar informacijos suteikimas. Skirtingiems veiksmams lankytojai renkasi skirtingo pobūdžio raktažodžius, todėl čia galima būtų išskirti du tipus:

  • informaciniai raktažodžiai ir
  • pirkimo/ sandorio raktažodžiai.

Įsivaizduokime žmogus renkasi, iš kokių blokelių jam statytis namą. Google paieškoje jis ves tokias frazes kaip: „x blokeliai atsiliepimai“, „geriausi statybiniai blokeliai“, blokelių palyginimas ir t.t. Tai yra informaciniai raktažodžiai.

Žmogus, kuris nusiteikęs pirkti, veda visai kitokius raktažodžius, pvz.: „x blokeliai kaina“, „x blokeliai akcija“, pigiausi x blokeliai“, „x blokeliai pirkti“.

Be abejo įmanomas ir šių dviejų raktažodžių tipų derinys, pvz.: „šilčiausi blokeliai kaina“, kas rodo, kad žmogus vis dar ieško, bet jau ruošiasi pirkti. Tokių raktažodžių paieškos apimtis paprastai nebūna didelė, bet jei Jūsų svetainė yra optimizuota pagal panašų raktažodį ir atveda Jums lankytoją, tikimybė, kad jis įvykdys konversiją, tikrai didelė.

  1. Raktažodžių tyrimas

  • Susirašykite pagrindines idėjas, kaip Jūsų manymu, žmonės ieškotų Jūsų prekės ar paslaugos. Įtraukite tiek bazinius, tiek ilguosius raktažodžius. Per daug nesvarstykite, rašykite viską, kas šauna į galvą. Tegul bus kokių 20-40 raktažodžių.
  • Tarp jų įtraukite taip pat ir raktažodžius su netaisyklinga lietuvių kalba ir su neteisingai parinktais linksniai, nes daugybė internautų naršo be lietuviškų raidžių arba naudodami vien vardininko linksnį bei bendratį. Google sistema yra pakankamai gerai ištobulinta, kad suprastų netaisyklingai parašytą raktažodį ir sutapatintų jį su taisyklinguoju.
  • Ieškodami raktažodžių variantų, galite savo bazinius raktažodžius įvesti Google paieškos langelyje, o Google išmes populiariausias paieškas pagal Jūsų raktažodžio pradžią, be to, paieškos rezultatų gale bus nurodytos kitos panašios į Jūsiškę paieškos.
  • Taip pat verta pasidomėti, pagal kokius raktažodžius reitinguojami Jūsų konkurentai. Vienas paprasčiausių būdų kaip tai padaryti: įveskite savo bazinį raktažodį Google paieškos lange. Viršuje pamatysite savo konkurentus, perkančius reklamą už paspaudimus. Atkreipkite dėmesį į frazes, esančias puslapio meta antraštėse ir aprašymuose, jos ten tikrai neatsitiktinai.
  • Patikrinkite raktažodžių paieškų apimtis. Tam yra nemažai įrankių internete, bet tikrai patikimi, tokie kaip Google Keyword Planner yra prieinami tik užsakantiems mokamas Google reklamos paslaugas. Todėl reikėtų nusiteikti investuoti ir arba prisiregistravus prie platformos tyrimą pasidaryti pačiam, arba užsisakyti jį pas SEO specialistus.

Kartais verslo savininkai nusprendžia praleisti paskutinį žingsnį, manydami, kad ir taip puikiai pažįsta savo auditoriją, tačiau mūsų patirtis rodo, kad jie dažnai klysta, ir kad vartotojai mąsto visai kitaip nei pardavėjai. Turbūt nebūtina aiškinti, kad parinkus neefektyvius raktažodžius sugrius visa SEO strategija, bus tik veltui išeikvotas laikas ir pinigai.

  1. Lemiami faktoriai

Peržiūrėkite savo sąrašą. Metas atmesti silpniausius kandidatus ir atrinkti tuos, su kuriais toliau dirbsite. Ypatingą dėmesį atkreipkite į šiuos dalykus:

  • Paieškų apimtis (Volume). Internetinės raktažodžių planavimo priemonės leidžia pamatyti, kiek kartų per mėnesį Jūsų potencialūs raktažodžiai buvo įvesti paieškos sistemoje ir kurie iš jų yra populiariausi.

  • Konkurencija. Savaime suprantama kuo platesnė paieškos apimtis, tuo konkurencija bus didesnė, o kuo didesnis konkurencija, tuo sudėtingiau bus tapti gerai reitinguojamu pagal šį raktažodį. Todėl renkantis didelės paieškos apimties raktažodžius, bet su aukštu konkurencijos lygiu, būtina gerai pagalvoti.
  • Aktualumas. Neatmeskime galimybės, kad Jums pavyks atrasti raktažodžių, generuojančių didelį vartotojų skaičių ir turinčių ne baisiai didelį konkurencingumą, tuomet svarbus kitas klausimas: ar šis raktažodis yra aktualus Jums, ar gerai Jus atspindi, ar jis atves į Jūsų svetainę tinkamą Jums auditoriją.
  • Esamas reitingavimas. Verta pasižiūrėti, kokioje vietoje pagal pasirinktus raktažodžius šiuo metu esate reitinguojamas paieškos sistemoje. Galite tiesiog įvesti raktažodį į Google paieškos langelį ir žiūrėti, ar save randate, arba galite pasinaudoti kokiu nors „rank checker“ įrankiu internete.
  1. Raktažodžiai „Favoritai“

Viską įvertinus, Jūsų potencialių raktažodžių sąrašas turėjo gerokai sutrumpėti. Kiekvienam savo svetainės puslapiui optimizuoti parinkite po kelis, Jūsų manymu, geriausius raktažodžius.

Labai tikėtina, kad Jūsų išrinkti raktažodžiai „Favoritai“ pasirodys esantys visiški „Nevykėliai“, bet kas sakė, kad viskas iš karto turi būti tobula? Žiūrėkite pozityviai: įdėję šiek tiek darbo turėsite puikų startinį raktažodžių rinkinį, kurį vėliau galėsite koreguoti.

Svarbiausia nesustokite reguliariai vertinti raktažodžių efektyvumo. Turėkite omeny, kad vartotojų poreikiai pastoviai kinta, o su jais keičiasi ir raktažodžių populiarumas. Naudokitės patikimu Google Analytics įrankiu duomenų stebėjimui ir nebijokite kreiptis dėl pagalbos.

Įrašyti komentarą