Skaitmeninio marketingo terminų žodynėlis

 


 

  • Konversija – naudingų veiksmų atlikimas interneto svetainėje. Pagrindiniai naudingi veiksmai tinklapyje : prekės įdėjimas į krepšelį, pirkimas elektroninėje parduotuvėje, užklausos formos užpildymas, elektroninio laiško atsiuntimas, užėjimas į skiltį Kontaktai, tam tikra svetainėje praleisto laiko trukmė per apsilankymą. Konversijų tikslus nusistatę puslapių savininkai gali sekti, kokia dalis paspaudimų yra konvertuojami ir pagal tuos duomenis optimizuoti savo tinklapius.

 

  • Analitikas – Google Analytics programa, kuri yra susiejama su interneto svetaine ir duoda daug naudingos informacijos. Analitike matomas puslapio lankomumas, populiariausi raktažodžiai, iš kur ateina srautas į svetainę, atmetimo rodiklis, praleidžiamas laikas svetainėje, peržiūrėtų puslapio skilčių skaičius per apsilankymą, konversijos ir daug kitos informacijos.

 

  • Adsence – tai Google programa, kurią puslapių savininkai gali įsidiegti į savo tinklapius. Įsidiegus, svetainėje išskiriama pozicija Google reklamai.  Joje yra rodoma skirtinga banerinė reklama. Už kiekvieną paspaudimą svetainės savininkas gauna tam tikrą sumą pinigų. Paprastai reklama yra rodoma pagal tematikas. Pavyzdžiui, tinklapyje apie automobilius, kuris įsidiegęs Adsence, bus rodoma automobilinių tepalų ar padangų banerinė reklama.

 

  • Baneris – tai reklaminis skydelis, matomas interneto puslapiuose. Baneriai būna skirtingų išmatavimų, formų. Dažniausiai būna kvadrato ar stačiakampio formos. Baneriuose dažnai matomos prekių nuotraukos, reklaminiai šūkiai, pasiūlymai, akcijos, skatinimas atlikti veiksmus – užeiti į svetainę ar fizinę prekybos vietą. Paprastai nuspaudus ant banerio, atsidaro užsakovo internetinis puslapis, nukreipiantis į skiltį, susijusia su informacija baneryje.

 

  • Sloganas – yra reklaminis šūkis. Sloganai yra kuriami konkrečioms kompanijoms arba prekiniams ženklams. Reklaminis šūkis sukuria asociaciją su preke ar įmone. Arba atvirkščiai, prekė yra susiejama su reklaminiu šūkiu.

 

  • Bidas – yra maksimalus mokestis už paspaudimą. Jis yra naudojamas Google Adwords reklaminėse kampanijose, nustatant maksimalų bidą kiekvienam raktiniam žodžiui. Nustačius maksimalų mokestį už paspaudimą, raktinis žodis dalyvauja virtualiame Google aukcione, kaskart vykstant paieškai.

 

  • Kokybės balas – dar naudojamas angliškas atitikmuo –Quality Score. Besireklamuojant Adwords, paskyroje kiekvienas raktažodis turi savo kokybės balą. Balai gali būti nuo 0 iki dešimties. Kuo aukštesnis kokybės balas – tuo, tikėtina, bus mažesnė kaina už paspaudimą, arba, už tą pačią kaina bus galima turėti aukštesnes reklamines pozicijas, kuriuos galės sugeneruoti didesnį lankytojų srautą. Konkrečias reklamines pozicijas apsprendžia AdRank.

 

  • AdRank – lietuviškai vadinasi Skelbimo reitingas. AdRank yra apskaičiuojamas padauginus mokestį už paspaudimą (Bidą) iš Kokybės balo. Skelbimo reitingas apsprendžia, kurioje pozicijoje bus rodoma mokama Google Adwords reklama – TOP-3 viršuje, dešiniajame šone, apačioje ar apskritai nebus rodoma.

 

  • Responsive dizainas – tai internetinių svetainių savybė prisitaikyti prie mobiliųjų įrenginių ekranų. Svetainė su responsive dizainu bus patogi naudoti tiek įprastais staliniais ar nešiojamaisiais kompiuteriais, tiek išmaniaisiais telefonais ar planšetėmis.

 

  • CPC – cost per click arba mokestis už paspaudimą. Tai yra mokamos reklamos būdas, kai mokama ne už parodymus ar laikotarpį, o tik už paspaudimus. Beveik visos Google reklamos priemonės taiko būtent tokį apmokėjimo būdą.

 

  • CTR – click through rate – reiškia parodymų ir paspaudimų santykį. Jis turėtų būti kuo aukštesnis, kadangi tiesiogiai įtakoja kokybės balą. Jeigu CTR yra aukštas,reiškia žmonės dažnai jį spaudžia, tad Google algoritmai reklaminį skelbimą vertina kaip išsamų ir įdomų vartotojams. Vidutinis CTR dažniausiai būna 10-15%.

 

  • Organinė paieška – tai natūralūs Google paieškos rezultatai. Jie yra matomi įvedus raktinius žodžius visuose paieškos rezultatų puslapiuose. Dažnai yra apibūdinami ne kaip mokami rezultatai.

 

  • Adwords – tai reklaminiai skelbimai Google paieškos rezultatuose. Jie yra rodomi puslapio viršuje (trys pozicijos), dešiniajame šone arba puslapio apačioje(aštuonios pozicijos). Adwords reklaminiai skelbimai yra rodomi įvedus norimus raktinius žodžius paieškoje. Adwords atpažinti galima pagal kita spalva išskirtą foną arba prierašą geltoname fone Skelb.

 

  • Landing page – tai yra internetinio puslapio skiltis, į kurią nukreipia reklaminis skelbimas. Tarkime, internetinė parduotuvė, kuri parduoda viršutinius drabužius, reklamuojasi su raktažodžiu Vaikiškos striukės. Nuspaudus tokį skelbimą, jis nukreipia i Vaikiškų striukių tinklapio skiltį.

 

  • Titulinis puslapis – tai yra pradinis internetinės svetainės puslapis. Skirtingoms prekėms aprašyti ir pavaizduoti, paprastai naudojami atskiri Landing page. Pasitaiko svetainių, kurios turi tik titulinį puslapį.

 

  • Google botai – arba kitaip, Google robotai yra programiniai algoritmai, kurie kasdien skenuoja interneto tinklapius, vertina juos ir reitinguoja paieškos sistemai. Nuo jų priklauso kokiose Google paieškos pozicijoje bus metamas vienas ar kitas puslapis. Šiuo metu yra žinomos trys Google botu programos : Penguin, Panda ir Hummingbird.

 

  • Raktinis žodis – tai vieno ar kelių žodžių kombinacija, dažniausiai apibūdinanti prekės, paslaugos, prekinio ženklo, įmonės ar kito paieškoje ieškomo dalyko pavadinimą. Raktiniai žodžiai yra vedami į Google paiešką, kai vartotojas ieško informacijos.

 

  • Bounce rate – tai yra puslapio atmetimo rodiklis. Bounce rate yra fiksuojamas tokiu atveju, kai vartotojas, užėjęs į svetainę, joje daugiau nenaršo ir išeina iš svetainės. Jis gali eiti į kitą svetainę arba sugrįžti į Google paiešką. Patrauklių, informatyvių svetainių atmetimo rodiklis būna mažas.

 

  • ROI investicijų grąža – grįžtamojo ryšio ekvivalentas. Paprastai ROI yra skaičiuojamas nustatant išlaidas reklamai ir suskaičiavus pajamas, gautas iš klientų, kurie pirko atėję per reklamą.

 

  • Viral reklama – tai virusinė reklama, kuri vartotojams yra patraukli, įdomi ir jie dalinasi ta reklama tarpusavyje. Viral reklamos išskirtinumas tas, kad už jos transliavimą atskirai nėra mokama. Patys vartotojai dalinasi reklama kaip juokingu, naudingu, informatyviu ar šiaip įdomiu vaizdeliu. Tokiu būdu reklama greitai plinta socialiniuose tinklapiuose, Youtube ar kitur.

 

  • Digital reklama – visa skaitmeninė arba, kitaip, internetinė reklama. Digital reklama gali turėti keletą skirtingų kanalų. Tokių kaip : reklama paieškos sistemose, mobiliosiose aplikacijose, žaidimuose, bloguose, naujienų svetainėse, socialiniuose tinkluose, specializuotose svetainėse ir kitur. Reklamos forma gali būti tekstinė ar vaizdinė (baneriai, video klipai).

 

  • Linkas – aktyvuota nuoroda į kažkokią svetainę, dažniausiai randama kitų svetainių straipsniuose. Nuorodoje svetainės adresas gali ir nesimatyti – vietoj jo matosi žodis ar frazė, kuri vadinama anchor tekstu. Pavyzdžiui, nuoroda yra į svetainę www.digitalstar.lt, o anchor tekstas yra “SEO agentūra

 

  • No follow linkas – nuoroda, kuri liepia paieškos variklių robotams nesekti nuorodos. Iš SEO pusės tokia nuoroda yra daug mažiau vertinga negu follow nuoroda.

 

  • Anchor tekstas – vienas ar keletas žodžių matomi ant aktyvios nuorodos. Anchor tekstas paslepia svetainės URL adresą. Pavyzdžiui, nuorodos adresas yra https://www.digitalstar.lt/seo-paslaugos/seo-optimizavimas/ o su anchor tekstu nuoroda gali būti matoma kaip “SEO optimizavimas” ir nuspaudus ant tos nuorodos patenkama į minėtą svetainės skiltį.

 

  • URL – tai svetainėje esančio vidinio puslapio pavadinimas. Pavyzdžiui, svetainė vadinasi www.digitalstar.lt o vienas iš URL adresų yra www.digitalstar.lt/google-reklama

 

  • PPC – pay per click – internetinėje reklamoje vienas populiariausių būdų apmokėjimui už reklamavimąsi. Mokama ne už parodymus, o už paspaudimus – ant skelbimo, banerio, nuorodos. Paspaudus, patenkama į reklamuotojo puslapį.

 

  • CPM – cost per mile – mokestis už tūkstantį reklaminio skydelio ar skelbimo parodymų arba paspaudimų (dažniausiai už tūkstantį parodymų)

 

  • CPL – cost per lead – mokestis už įvykdytus tikslus (konversijas). Tikslai gali būti įvairūs, pagal susitarimą su užsakovu – skambutis, el. laiško atsiuntimas, užsiregistravimas į vizitą, naujienlaiškio prenumerata, prekės įsigyjimas.

 

  • CPO – cost per order – mokestis už užsakymą. Užsakymas gali būti prekė arba paslauga.

 

  • Search console (Webmaster tool) – Google paskyra skirta rinkodaristams ir SEO specialistams. Joje galima stebėti savo svetainės situaciją, atsiradusias puslapio klaidas, matyti kas įdėjęs nuorodas į jūsų svetainę (kokios kitos svetainės), duoti Google perindeksuoti pakeistus URL adresų puslapius ar greičiau suindeksuoti naujus. Galima matyti kokie raktiniai žodžiai atveda didžiausią srautą į svetainę per organinę Google paiešką, kokios yra vidutinės raktinių žodžių pozicijos Google.

 

  • My business – Google paskyra, kurios pagalba galėsite susikurti savo įmonės vizitinę kortelę Google paieškoje, kuri bus rodoma į Google įvedus jūsų įmonės pavadinimą viršuje, dešinėje paieškos puslapio pusėje. Į vizitinę kortelę galite įsidėti logotipą, kompanijos aprašymą, veiklos sritis, nuotraukas, raktinius žodžius, kontaktinę informaciją, adresą su žemėlapiu, darbo laiką, vykdomas akcijas ir specialius pasiūlymus. Susikūrus kortelę, jūsų klientai galės vertinti įmonę žvaigždutėmis ir rašyti atsiliepimus.

 

  • No index – tai yra skriptas, kuris draudžia paieškos sistemoms indeksuoti svetainę arba kažkokius konkrečius svetainės vidinius URL adresus. Pažymėti “no index” ženklu puslapiai nepatenka į paieškos rezultatus.

 

  • Skriptas – kompiuterinis kodas, kuris liepia daryti kažkokią komandą. Rinkodaroje įvairūs skriptai dažniausiai naudojami reklamavimo paskyrose. Tarkime, skriptas, kuris liepia reklamavimo platformai nerodyti Vilniaus kirpyklos lankytojui, kuris ieško kirpyklos Mažeikiuose.

 

  • Goal – tai yra tikslas ar tikslai, kurie yra reklaminės kampanijos pagrindinis siekis ir KPI. Pavyzdžiui – prekių pardavimai, pasiekta auditorija ar kiti.

 

  • KPI – key performance indicator – tai yra pagrindiniai kažkokio projekto ar (reklamos) kampanijos tikslai, kurių vykdymas arba nevykdymas indikuoja kampanijos sėkmę. Tarkime, reklaminė kampanija turi daug tikslų : pasiekti maksimalią kažkurio miesto auditoriją, turėti milijoną parodymų, padidinti lankytojų į elektroninę parduotuvę skaičių, didinti prekinio ženklo žinomumą ir kt. Šie tikslai svarbūs, bet jie yra priemonė, vedanti į KPI. KPI šiuo atveju galėtų būti pirkėjų skaičiaus ir vidutinio krepšelio didinimas

 

  • Pop up – tai yra iššokantis langas (panašus į banerį) interneto svetainėje, kuris dažniausiai ragina lankytoją kažką daryti – užsiprenumeruoti naujienlaiškį, pasinaudoti nuolaida, užduoti klausimą ir panašiai.

 

  • Call to action – tai yra interneto lankytojo raginimas susisiekti su įmone – paskambinti, parašyti žinutę, laišką. Dažniausiai call to action mygtukai naudojami pačiuose įmonių puslapiuose, socialiniuose tinkluose, Google ir kitokiose reklamos platformose.

 

  • Headeris (svetainėje) – tai viršutinė svetainės dalis, kuri paprastai matoma kompiuterio ar išmaniojo įrenginio ekrane, neslenkant žemyn.

 

  • Body (svetainėje) – tai vidurinė svetainės dalis, esanti iki puslapio apačios.

 

  • Footeris (svetainėje) – tai apatinė svetainės dalis.

 

  • Headeris (SEO) – taip vadinama straipsnio ar kito vidinio svetainės puslapio pavadinimo antraštė. Pagrindinė antraštė yra vadinama H1 – ji, pagal hierarchiją yra svarbiausia. Mažiau svarbios yra pastraipų antraštės H2, H3, H4, H5 ir t.t.

 

  • Reach – auditorijos pasiekiamumas. Pagal šį kriterijų kai kurie rinkodaristai renkasi reklamavimosi kanalus.

 

  • Traffic – tai lankytojų srautas į svetainė. Skaitmeninėje rinkodaroje dažniausiai matuojamas Google Analytics įrankio pagalba.

 

  • Retargetingas – tai yra pakartotinė banerinė reklama, rodoma lankytojui jau pabuvojus svetainėje, bet iš jos išėjusiam po tam tikro laiko.

 

  • Remarketingas – tai yra pakartotinė banerinė reklama, rodoma lankytojui jau pabuvojus svetainėje, bet iš jos išėjusiam Google tinklo pagalba. Reklaminiai skydeliai gali būti rodomi visose svetainėse, kurios turi Adsence programą.

 

  • GDN (Google dispaly network) – tai Google turinio tinklas, didelis svetainių tinklas, kurios įsileidžia į savo vidų Google banerines reklamas ir turi Adsence programą. Tokios svetainės gauna po keletą centų už kiekvieną paspaudimą ant reklamos skydelių. Pinigai iš Google išmokami kiekvieną mėnesį.

 

  • View – reklaminio skelbimo, video klipo ar banerio peržiūra.

 

  • Click – paspaudimas ant reklaminio skelbimo, video klipo ar skydelio. Paprastai būna užskaitomas, kai lankytojas patenka į reklamos užsakovo tinklapį.

 

  • Meta title – tai yra pagrindinio ar bet kurio vidinio svetainės puslapio pavadinimas.
    Jame dažniausiai atsispindi tai apie ką yra kalbama tame puslapyje ir yra įdėti raktiniai žodžiai. Meta title’ai yra matomi Google paieškos puslapiuose pačiame viršuje.

 

  • Meta description – tai yra pagrindinio ar bet kurio vidinio svetainės puslapio aprašymas – paprastai 120-160 kompiuterinių simbolių ilgio santrauka. Juose geriausiai paminėti svarbiausius savo privalumus, išskirtinumus – užkabinti lankytoją, kad jis paspaustų ir užeitų į puslapį. Description’e taip pat sudedami raktiniai žodžiai. Meta title’ai yra matomi Google paieškos puslapiuose apačioje, po svetainės adresu.

 

  • Alt tekstas – tai puslapyje esančio paveikslėlio (image) pavadinimas. ALT tekstai yra leidžiami WordPress ir kitose svetainių turinio valdymo sistemose.
  •  

  • Teaser – tai trumpas reklaminis klipas, skatinantis užkabinti žiūrėtoją reklamuojamam produktui. Dažniausiai teaseriai yra naudojami reklamuoti kino filmus, televizijos laidas, renginius.
  •  

  • Clickbite – tai dažniausiai skambi ir skatinanti paspausti straipsnio antraštė. Dažniausiai tokios antraštės intriguoja, bando sudominti, sužadinti smalsumą, žada kažkokią pridėtinę vertę skaitysiančiam straipsnį.
  •  

  • Briefas – trumpas reklaminės kampanijos, užsakovo įmonės ar kito projekto pristatymas. Brief’u dažniausiai prasideda reklaminės kampanijos planavimas. Tarkime, briefas gali būti toks : medienos apdirbimo įmonė nori padidinti uosio lentų pardavimus. Target auditorija – Vilniaus ir Vilniaus regiono įmonės, kurios dirba su mediena – baldininkai, statybininkai, namelių statytojai. Kanalai – Google Ads, Gmail reklama, E-mail marketingas. Biudžetas €5000.
  •  

  • Target (target audience) – tikslin4 auditorija, į kurią yra nukreipta reklamos kampanija.
  •  

  • Pich’as – tai savo teikiamų paslaugų, prekių ar pačios įmonės pristatymas potencialiam klientui. Dažniausiai pichai vyksta telefonu, susitikimo metu, konferenciniu skambučiu ar emailu.
  •  

  • Portfolio – tai jau atliktų darbų rinkinys, dažniausiai pačių sėkmingiausių. Portfolio naudoja dizaineriai, tekstų kūrėjai, svetainių kūrėjai, programuotojai, SEO specialistai, Google Ads administratoriai, reklamos kūrybininkai.
  •  

  • Preroll – tai reklaminis vaizdo klipas, dažniausiai rodomas prieš kitą – nereklaminį vaizdo klipą – reportažą, laidą, muzikinį klipą, podcastą, interviu ar kt. Youtube tinkle labai pračiai naudojami preroll’ai – juos galima per penkias sekundes uždaryti.
  •  

  • Indeksavimas – tai procesas, kai paieškos variklis (pavyzdžiui, Google) identifikuoja svetainę ar atskirus svetainės vidinius puslapius ir tai atsispindi konkrečiomis pozicijomis pačioje paieškoje. Jeigu tinklapis ar vidinis puslapis nėra suindeksuoti, jų nesimato tarp paieškos rezultatų.
  •  

  • Device – įrenginys. Telefonas, planšetė, kompiuteris, išmanusis laikrodis ar kitas.
  •  

  • UX (user experience) – vartotojo patirtis naršant svetainėje, mobiliojoje aplikacijoje, programėlėje ar kitur. UX analizuoja vartotojo potyrį ir patogumą naudojant kažkokį produktą. Su user experience glaudžiai susiję tokie aspektai : teksto dydis, šriftas, patogumas skaityti, spalvinis parinkimas, krovimosi laikas, aiškumas naviguojant, produktų išdėstymas, klientų aptarnavimo centro darbo kokybė, prekių pristatymo laikas ir daugybė kitų dalykų. Internetinėje rinkodaroje UX specialistai atidžiai studijuoja ir bando pašalinti neigiamus user experience reiškinius. Tarkime, Analytics pagalba stebi kurie svetainės vidiniai puslapiai turi didžiausią atmetimo rodiklį (iš tų puslapių didelis procentas lankytojų išeina lauk) ir aiškinasi, kas tuose vidiniuose puslapiuose yra blogai, kad taip nutinka, tokiu būdu gerina lankytojų naršymo patirtį.
  •  

  • Sitemap – tai svetainės struktūros žemėlapis, skirtas paieškos sistemų algoritmams greičiau ir geriau suprasti svetainės struktūrą.
  •  

  • Suggestions – dažniausiai suprantami kaip sufleruojami panašios reikšmės, sinoniminiai raktiniai žodžiai ar raktinės frazės. Kai kurios programos, tokios kaip Google Keyword planner, automatiškai pateikia suggestionus. Tarkime, jūs norite išsiaiškinti kiek paieškų per mėnesį turi raktinė frazė “dantų implantavimas“. Programa pateikia skaičius ir suggestionus su paieškų skaičiais, pavyzdžiui : “dantų implantai” 1600 paieškų per mėnesį, “dantų implantavimas Vilniuje” 850 paieškų per mėnesį, “dantų implantavimas kaina” 1200 paieškų per mėnesį. Žinant kuo įvairesnių raktinių frazių kombinacijas ir jų paieškų skaičius, tai galima panaudoti Google Ads reklamos ar SEO optimizavimo tikslais.
  •  

  • Google keyword tool – tai įrankis sužinoti konkrečių raktažodžių ar raktinių frazių populiarumą, paieškų Google skaičių per mėnesį, gauti suggestion’us su paieškų skaičiais, įvertinti konkurencingumą, sužinoti preliminarias kainas už paspaudimus reklamuojant Google Ads. Programa dažniausiai naudojama Google reklamos ir SEO specialistų.
  •  

  • Redirect’ai – tai yra pagrindinio arba vidinių puslapių peradresavimai. Dažniausiai yra naudojami tuomet, kai perdaroma svetainė ir pasikeičia jos vidinių puslapių URL pavadinimai. Tarkime, senoje versijoje buvo rinkodara.net/straipsniai/seo/ o naujasis URL adresas vadinasi rinkodara.net/seo/ – Google akimis tai yra du skirtingi puslapiai, nors turinys yra identiškas. Tokiu atveju reikia daryti peradresavimą, kad patekus į seną adresą (kuris Google jau yra suindeksuotas) atsidarytų naujo adreso versija. Redirect’ai gali būti laikini, ilgalaikiai. Jie yra klasifikuojami numeriais.
  •  

  • 404 klaida (page not found) – nerastas puslapis, puslapio klaida. Tokių puslapių atsiradimą reikia sekti ir kontroliuoti, atsiradus rekomenduojama daryti redirect’us į veikiančius puslapius. 404 puslapiai turi neigiamos įtakos lankytojo potyriui, atmetimo rodikliui (bounce rate) ir SEO.
  •  

    Blogas apie digital reklamą

    Dalinkis: